کِرِم کره بدن چیست؟ تفاوت لوسیون بدن و کرم کره بدن

بدون دیدگاه

کِرِم کره بدن چیست؟ تفاوت لوسیون بدن و کرم کره بدن : داشتن بدنی با پوستی سالم، مرطوب و درخشان رویایی دست نیافتنی نیست. وقتی پای کره بدن در بین باشد. کره بدن برخلاف نامش که چرب به نظر می رسد محصولی است که روی پوست احساس چربی نمی کند و خاصیت مرطوب کنندگی بسیار بالایی دارد. استفاده از این محصول بعد از هر حمام، شادابی و طراوت را به پوست شما باز می گرداند.

کره بدن چیست؟

کره بدن یا بادی باتر Body Butter نوعی کرم با بافت بسیار غلیظ است که می‌تواند مرطوب کنندگی بالایی را برای پوست بدن فراهم کند، این ویژگی به مراتب نسبت به لوسیون بدن قوی‌تر است و می‌تواند برق زیبایی را هم به پوست بدن ببخشد.

در ترکیبات کره بدن از انواع کره‌های شی (شی باتر)، کره کاکائو و کره انبه استفاده می‌شود و هر محصول بسته به فرمولاسیونی که دارد، خواص متنوعی خواهد داشت؛ اما آبرسانی قوی به بدن ویژگی مشترک تمام انواع کره‌های بدن است.

  • کره بدن جذب بسیار سریعی دارد و به محض استفاده تاثیر قابل مشاهده‌ای خواهد داشت.
  • بر خلاف بعضی انواع لوسیون‌های بدن، بادی باتر یا کره بدن از خود هیچ گونه چربی روی پوست باقی نمی‌گذارد. تمام کاری که این محصول انجام می‌دهد مرطوب کنندگی بسیار قوی است.
  • کره بدن فقط برای بدن قابل استفاده است و به هیچ وجه نباید به عنوان مرطوب کننده صورت مورد استفاده قرار گیرد.
  • این محصول را باید هر بار پس از استحمام، روی پوست تمیز قرار داد تا مانع از خشکی پوست بر اثر شسته شدن با مواد شوینده شود.
  • به خاطر داشته باشید معمولا رایحه کره بدن بسیار ماندگار است. بنابراین رایحه‌ای را انتخاب کنید که برایتان دوست داشتنی است.

  حداقل زمان مرطوب نگه داشتن پوست توسط بادی باتر 24 ساعت و حداکثر آن 48 ساعت خواهد بود. بنابراین نیازی به تجدید مرطوب کنندگی پوست در این مدت نخواهید داشت.  استفاده از بادی باتر مناسب باعث می‌شود پوست شما درخششی ملایم و جذاب پیدا کند و به زیبایی شما بیفزاید.

فواید کره بدن

از آنجایی که این محصول طبیعی بوده و فاقد مواد افزودنی و شیمیایی است، کاربرد‌های فراوانی دارد و می‌توان از آن در زمینه‌های مختلف خصوصا مراقبت از پوست، ماساژ دادن، پاکسازی و… استفاده کرد. کاربرد‌ها و مزایای این محصول طبیعی شامل موارد زیر هستند:

از  کره بدن به عنوان مرطوب‌ کننده استفاده کنید

از فواید و خواص کره بدن می‌توان به عنوان ماده مرطوب‌ کننده و آبرسان پوست تمام بدن استفاده کرد. بهترین زمان استفاده از آن بعد از دوش گرفتن یا حمام روزانه است که پوست شما هنوز مرطوب است. بعد از حمام مقدار کمی از آن را با دست روی پوست بمالید و ماساژ دهید. مواظب باشید که هر مرتبه از مقدار زیادی استفاده نکنید، چرا که پوست‌تان چرب می‌شود.

کِرِم کره بدن چیست؟ تفاوت لوسیون بدن و کرم کره بدن

با کره بدن مو‌های خود را احیا کنید

کره بدن طبیعی را می‌توان برای مو‌های خشک و زبر نیز استفاده کرد. قبل از اینکه به نوک مو‌هایتان بمالید، مقدار کمی از کره را برداشته و بگذارید از گرمای دستتان آب شود. فقط آن را با آب گرم بشویید، خشک کنید و از مو‌های ابریشمی و خوشبو لذت ببرید.

از کره بدن به عنوان پاک‌ کننده آرایش استفاده کنید

کمی از این محصول را روی یک پد پنبه‌ای مرطوب بمالید و آرایش خود را به راحتی پاک کنید. حتی اگر از محصولات آرایشی ضد آب استفاده کرده باشید، با استفاده از آن می‌توانید پوستتان را صاف و تمیز کنید. از خواص و فواید کره بدن این است که می‌توانید برای پاک کردن انواع خط چشم، ریمل ضد آب، کرم پودر، رژ لب با ماندگاری بالا استفاده کنید.

با کره بدن خطوط ریز و چروک گردن و لب‌ ها را از بین ببرید

از این محصول می‌توانید در نواحی خط گردن یا لب‌ها نیز استفاده کنید. کافی است مقدار کمی از کره را بین انگشتان خود گرم کنید و به آرامی از سمت سینه به سمت گردن ماساژ دهید یا در صورت نیاز به جای بالم لب استفاده کنید.

با کره بدن سیاهی آرنج و زانوی خود را برطرف کنید

یکی دیگر از فواید کره بدن، از بین بردن سیاهی و لکه‌های خشک روی آرنج و زانو است. یک ظرف کوچک از کره را در کیف خود نگه دارید و هر زمان که توانستید مقداری از آن را روی آرنج، زانو و قوزک خود بمالید و ماساژ دهید.

برای لطافت و نرمی پوست دست استفاده کنید

یکی دیگر از خواص و فواید کره بدن مربوط به نرم کردن دست‌هاست. اگر با موادی سر و کار دارید که پوست دست‌تان را خشن و زبر کرده است، اصلا نگران نباشید. چرا که می‌توانید با مقدار کمی از آن دستان خود را نرم و لطیف کنید. حتما دستان خود را تمیز بشویید و سپس از این محصول معجزه‌گر استفاده کنید.

کف پای خود را نرم کنید

این محصول را کف پا‌های خود بمالید. درست قبل از خواب از آن استفاده کنید تا پوستتان نرم شود. برای نتیجه بهتر می‌توانید جورابی نخی بپوشید و صبح روز بعد پا‌های نرم و لطیف داشته باشید.

جای زخم را برطرف کنید

از دیگر خواص و فواید کره بدن این است که می‌توانید از آن برای رفع جای زخم و اسکار استفاده کنید. کره حاوی مقادیر زیادی از ویتامین‌های مغذی و اسید‌های چرب است که به تغذیه و احیای پوست کمک می‌کند. این ماده باعث ترمیم سریع پوست و همچنین از بین رفتن جای اسکار می‌شود.

لوسیون بدن چیست؟

لوسیون بدن معمولا ترکیبی از مواد مغذی مناسب پوست، ترکیبات معطر و آب است. بافت لوسیون‌های معمولا سبک بوده و به‌راحتی به پوست جذب می‌شود. به همین خاطر، لوسیون بدن برای استفاده روزانه مناسب‌تر است و می‌توان آن را به‌عنوان بخشی از روتین هر روزه، استفاده کرد. لوسیون بدن نباید چرب، روغنی و سنگین باشد که بدن شما در طول روز، احساس شادابی و سبکی داشته باشد.

به دلیل جذب سریع و بافت سبک لوسیون‌ها، این محصولات را می‌توانید در هر موقعیتی استفاده کنید. استفاده در خانه، محل کار و یا حتی در کلاس درس، کاملا راحت بوده و می‌توانید دست‌های خود را در کمتر از چند ثانیه مرطوب کنید. در صورتی که روزانه با خشکی شدید پوست خود مواجه هستید، می‌توانید از لوسیون‌های بدن حاوی روغن آرگان استفاده کرده و پوست خود را به‌صورت عمیق و کامل، نرم کنید.

برخی از لوسیون‌های بدن به‌صورت اختصاصی برای بعد از حمام طراحی شده‌اند. این لوسیون‌ها که با نام لوسیون خیس نیز شناخته می‌شوند، بهترین عملکرد را بر روی پوست‌های مرطوب خواهند داشت. شاید با وجود این مزایا، تصور کنید که لوسیون بدن همان محصول مناسب است

تفاوت لوسیون بدن و کره بدن

کره بدن و لوسیون بدن، هر دو محصولاتی هستند که برای استفاده از گردن به پایین طراحی و تولید شده‌اند. هر دو باعث نرم‌کنندگی پوست شده و حس شادابی و طراوت را ایجاد می‌کند. با وجود شباهت، تفاوت لوسیون بدن و کره بدن نیز زیاد است و برای استفاده بهتر، باید این تفاوت را به‌خوبی بشناسید. در ادامه، مهم ترین تفاوت های کره بدن و لوسیون بدن را با هم مرور کنیم.

کِرِم کره بدن چیست؟ تفاوت لوسیون بدن و کرم کره بدن

1- بافت کره بدن و لوسیون بدن

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت لوسیون بدن و کره بدن در بافت آن‌ها است. لوسیون بدن معمولا بر پایه آب بوده و بافت بسیار سبک و رقیق‌تری دارد. در حالی که کره بدن، چرب‌تر و سنگین‌تر و بافت آن مشابه کره‌های خوراکی است.

2- زمان استفاده

لوسیون بدن به دلیل جذب سریع و راحت، برای استفاده چندباره در طول روز و هر موقعیتی مناسب است. کره بدن به دلیل بافت غنی‌تر، دیرتر به پوست جذب خواهد شد. به همین خاطر بهتر است تنها در زمان استراحت و در خانه (ترجیحا پس از استحمام) استفاده شود. ماندگاری بادی باتر بسیار بیشتر است و تنها یک بار استفاده، برای چند ساعت و یا چند روز کافی خواهد بود.

3- نوع پوست

با این که همه افراد صرف نظر از نوع پوست خود می‌توانند از لوسیون بدن یا کره بدن استفاده کنند، اما لوسیون‌های بدن برای پوست‌های چرب مناسب‌تر خواهند بود. تفاوت کره بدن و لوسیون بدن باعث شده که کره‌های بدن برای پوست‌های خشک، مناسب‌تر باشد و لوسیون‌ها برای پوست‌های چرب بهترین عملکرد را ارائه دهند. البته فراموش نکنید که کره‌های بدن مناسب پوست چرب و لوسیون‌های مناسب پوست خشک نیز وجود دارند که باید با توجه به نوع بدن خود، یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

4- تفاوت لوسیون بدن و کره بدن در عملکرد

بادی باترها معمولا حاوی مرطوب‌کننده‌های قوی هم‌چون کره نارگیل، روغن نارگیل یا سایر روغن‌های طبیعی هستند. به همین خاطر بافت کره بدن بسیار سنگین‌تر بوده و خاصیت احیاکنندگی دارد. نوع عملکرد، مهم‌ترین تفاوت لوسیون بدن و کره بدن است و می‌توانید از کره بدن برای احیای مناطق خاص بدن هم‌چون زانوها یا آرنج استفاده کنید.

برچسب ها

کرم کره بدن کِرِم کره بدن کره بدن



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها