ویژگی‌ های رژ لب خوب

14/اردیبهشت/1402 آرایشی و بهداشتی
بدون دیدگاه

امروزه رژ لب ها جزو ضروری ترین و پرطرفدارترین لوازم آرایشی موجود در بازار هستند. می شود گفت خرید یک رژ لب خوب دغدغه ی اکثر خانم هاست. به عبارت دیگر چه نوع رژ لبی را محصول خوب می‌دانیم و از کدام رژ لب باید پرهیز کنیم. کدام برند، رژ لب سالم تولید می‌کند؟ چطور می‌توانیم تشخیص دهیم که کدام رژ لب بهتر است؟ برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها با ما باشید.

رژ لب ها

راز جذابیت یک آرایش، یک رژ لب خوب است.

رژ لب ها یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی هستند و انواع گوناگونی دارند. در بین انواع مختلف رژ لب ها انواع مات این روزها محبوب تر هستند. رژ لب های مات نسبت به انواع براق با دوام تر هستند و در صورت عرق کردن یا آب خوردن پک نمی شوند. البته رژ لب های براق هم طرفداران خاص خود را دارد. رژ لب های براق درخشندگی و براقیت منحصر به فردی به لب می دهند و باعث می شوند لب ها حجیم تر و خوش فرم تر به نظر برسند اما ماندگاری کمتری دارند.

نخستین رژ لب ها قدمتی 5000 ساله دارند و در ساخت آن ها از موادی طبیعی نظیر عصاره ی حنا استفاده می شد. اما رژ لب هایی که امروزه در بازار موجودند نزدیک به یک قرن است که ساخته شده اند موم، نرم کننده ها و رنگ دهنده ها هستند البته در ترکیب رژها روغن کرچک، کره و لانولین هم موجود است. درصد این ترکیبات در هر رژ لب متفاوت است. رژ لب ها طیف رنگی متنوعی دارند و می شود گفت در تمام رنگ ها تولید شده اند.

ویژگی‌ های رژ لب خوب

انواع رژ لب:

رژ لب ها علاوه بر رنگ در بافت و جنس هم با هم تفاوت دارند.

رژ لب ها بر اساس درخشش :

رژ لب کرمی: این رژ ها پوشش قابل قبولی دارند و براق هستند. دوام این رژ لب ها بالاست و با استفاده از آنها لب حجیم تر و برجسته تر جلوه میکند. بهتر است در انتخاب رنگ این رژ لب ها دقت کنید.

رژ لب شفاف: این رژ لب ها پوشش و رنگ چندانی ندارند اما باعث شفاف دیده شدن لب ها می شوند و برای آرایش روزانه مناسب است.

رژ لب مات: این رژ لب ها امروزه بیشترین طرفدار را دارند و پوشش و ماندگاری فوق العاده ای دارند. این رژ لب ها رنگ های متنوعی دارند. تنها عیب رژ لب ها مات این است که استفاده ی مداوم از آنها باعث خشکی لب می شود. بهتر است در صورت استفاده از این رژ لب ها پس از شستشوی آرایش از بالم لب استفاده شود.

لاک لب: این نوع رژ لب ها مشابه رژ لب های مات هستند اما دوام و ماندگاری بیشتری دارند.

رژ لب ها بر اساس بافت :

رژ لب جامد: این نوع رژ لب ها از موم و روغن های مختلف ساخته شده اند و درون استوانه ای چرخشی قرار دارند. می توانید هنگام استفاده از رژ لب های جامد، استوانه را بچرخانید و رژ لب را بیرون آورده و استفاده کنید. پس از مصرف مجددا استوانه را بچرخانید و رژ لب را ببندید. موم موجود در این رژ لب ها مانع خشکی لب می شود. رژ لب های جامد ممکن است براق و یا مات باشند.

رژ لب مایع: این رژ لب ها نسبتا جدیدتر هستند و بافت مایعی دارند. مدتی پس از استفاده ین رژ لب ها خشک میشوند پس نگران پاک شدن آنها نباشید. این رژ لب ها رطوبت رسانی خوبی دارند اما در مقایسه با رژ لب های جامد ماندگاری کمتری دارند. رژ لب های مایع هم ممکن است براق یا مات باشند.

رژ لب مدادی: این رژ لب ها فاقد چربی اند و ماندگاری خیلی خوبی دارند. ممکن است این رژ لب ها قبل از استفاده نیاز به تراشیدن داشته باشند.

رژ لب ماژیکی: این رژ لب ها سبک اند و خاصیت رطوبت رسانی ندارند. اگر لب های خشکی دارید بهتر است از این نوع رژ لب ها استفاده نکنید.

رژ لب پالتی: این رژ لب ها نسبتا جامدند و درون یک پالت چندین رنگ وجود دارد. برای استفاده از این رژ لب ها باید از قلموی مخصوص استفاده کنید.

ویژگی‌ های رژ لب خوب

ویژگی های یک رژ لب خوب :

یادتان باشد که اولین وظیفه ی یک رژ لب خوب رنگ دادن به لب و صورت شماست. پس هنگام خرید رژ لب به رنگ آن دقت کنید و رنگی بخرید که با رنگ پوست شما سازگار است.

برای ایمن بودن خودتان رژ لب بدون سرب بخرید. برای اینکه بدانید رژ لب مورد نظر حاوی سرب است یا خیر آن را روی یک پارچه بکشید سپس قطعه ای طلا روی آن بکشید. اگر رنگ رژ لب تغییر کرد و تیره تر شد آن رژ در ترکیبات خود سرب دارد.

ویژگی دیگر یک رژ لب خوب بافت نرم آن است. بافت یک رژ لب خوب باید طوری باشد که به آسانی روی لب پخش شود و نیازی نباشد برای پخش شدن آن را روی لب فشار دهید.

توانایی مرطوب کنندگی از دیگر ویژگی های یک رژ لب خوب است. این ویژگی باعث می شود پس از استفاده از رژ لب لب هایتان خشک نشود.

یک رژ لب خوب به هیچ عنوان بافت چسبنده ای ندارد.

همچنین یک رژ لب خوب بوی خوشایندی دارد و به هیچ عنوان رایحه ی آزار دهنده ای ندارد.

رژ لب گیاهی بدون سرب

اولین خصوصیت از ویژگی های رژ لب خوب که تقریباً همه‌ی افراد جامعه به آن اذعان دارند، نداشتن سرب است. سرب یک ماده شیمیایی مضر است که برای پایداری رنگ رژ به آن اضافه می‌شود. این ماده‌ی بسیار خطرناک از طریق پوست لب جذب بدن شده و در درازمدت به آسیب‌های جدی از جمله سرطان خون منجر می‌شود. برای دورماندن از این آسیب سعی کنید بهترین مارک رژ لب را تهیه کنید تا از نبودن سرب در آن اطمینان داشته باشید.

ماندگاری طولانی رژ لب

یکی دیگر از ویژگی های رژ لب خوب که البته خصوصیات همه محصولات آرایشی مرغوب است، ماندگاری آن است. اینکه هنگام خوردن غذا یا نوشیدن مایعات، رژ لب شما پاک نشود یا روی فنجان و لیوانتان ردی باقی نگذارد، نشانه‌ای از ماندگاری آن است. ماندگاری رژ به شما کمک می‌کند در طول روز چندین بار مجبور به تمدید آن نشوید. برای آگاهی از اهمیت موضوع، فرض کنید بیرون از منزل، در خیابان یا در جلسه کاری باشید و متوجه شوید رژ شما پاک شده است

آبرسانی رژ لب

بدترین حالتی که یک رژ لب می‌تواند داشته باشد این است که پس از استفاده، لب را پوسته‌پوسته کرده و در درازمدت پوست آن را خشک و آسیب‌پذیر کند. در مقابل یکی از ویژگی های رژ لب خوب این است که به رطوبت رسانی پوست کمک کند. در واقع رژ لب آبرسان بهترین نوع رژ لب است که در طول مدتی که از آن استفاده می‌کنید با حفظ رطوبت پوست لب به سلامت آن کمک کند.

بافت سبک و غیر چسبنده

برخی از رژ لب ها که با عنوان رژ لب ماندگار به مشتریان عرضه می‌شوند بافت بسیار چسبنده و نامطلوبی دارند. این گونه از محصولات روی لب ایجاد سنگینی کرده و در طول مدت استفاده، حس ناخوشایندی را به فرد منتقل می‌کنند. یکی از ویژگی های رژ لب خوب این است که بافت سبک و غیرچسبنده داشته باشد. در واقع رژ باید تا حدی نرم و سبک باشد که شما حضورش را روی لبتان حس نکنید.

رژ لب ضد آفتاب

همان‌طور که می‌دانید عموم مردم ضد آفتاب را به‌طور کامل روی لب خود نمی‌زنند. بهترین مارک رژ لب معمولاً دارای spf بوده و از لب در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت می‌کند. با این توضیح داشتن فاکتورهای ضد آفتاب را نیز باید به ویژگی های رژ لب خوب اضافه کرد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها