درمان جوش زیر پوستی به کمک کرم ضد جوش

بدون دیدگاه

درمان جوش صورت به کمک کرم ضد جوش : جوش صورت یکی از عوامل مشکل ساز پوست است که هر نوع آن می تواند برای ما آزاردهنده باشد و به زیبایی پوست ما آسیب برساند. جوش ها به دلایل مختلفی از دلایل ژنتیکی گرفته تا عوامل محیطی و آب و هوایی روی پوست ظاهر می شوند. از علل شایع جوش می توان به عوامل ژنتیکی، استفاده از کرم پودر و مرطوب کننده های سنگین و چرب، دستکاری بیش از حد جوش های سرسفید و سر سیاه، تغذیه نامناسب و ... اشاره کرد.

 با این اوصاف افراد نمی دانند که برای درمان جوش صورت خود چه اقداماتی انجام دهند . این موضوع در حالی است که انواع محصولات ضد جوش و کرم لایه بردار در بازار وجود دارد که می تواند به شما در درمان مشکلات صورتتان کمک کند. با این وجود بخش زیادی از مردم به دلیل عدم آگاهی از این موضوع، به سراغ ترکیبات و البته فراورده های دیگری می روند که گاهی باعث افزیش مشکل پوست آن ها می شود .

جوش زیر پوستی چیست و چگونه ایجاد می شود ؟

تقریباً همه افراد در دوره‌ای از زندگی خود دچار آکنه می‌شوند که یکی از انواع آکنه، جوش‌های کور یا زیر پوستی می‌باشند. جوش زیر پوستی به آکنه‌ای گفته می‌شود که در زیر سطح پوست ایجاد شده و اغلب ملتهب و دردناک است.گاهی غدد سباسه پوست بیش از حد، سبوم تولید می‌کند و این سبوم اضافی با سلول‌های مرده پوست ترکیب شده و موجب ایجاد جوش‌های زیر پوستی می‌شوند.

این نوع جوش‌ها از راه دور و به طور واضح قابل دیدن نیستند اما معمولاً به صورت یک توده سفت و سفید رنگ در زیر لایه پوست قابل لمس می‌باشند که ممکن است به دلیل التهاب پوست اطراف ناحیه درگیر، قرمز رنگ نیز باشند. از بین بردن جوش‌های زیر پوستی تا حدودی دشوار است اما با مراقبت و انجام روتین‌های مناسب پوست، قابل درمان هستند.

بهترین کرم ضد جوش

کرم های ضد جوش را می توان به عنوان موثرترین راهکار شیمیایی برای درمان جوش صورت دانست . در حقیقت این ترکیبات دارای مواد شیمیایی ویژه ای هستند که می تواند باکتری های مولد جوش را از بین ببرد . از طرفی دیگر این مواد می توانند در ساده ترین وجه ممکن، سلامت پوست را حفظ نمایند . این موضوع به نوبه خود سبب می شود تا جوش های پوستی در بهترین حالت ممکن از بین بروند .

این روز ها انواع مختلفی از کرم ضد جوش در بازار عرضه شده است. اغلب این کرم ها علاوه بر داشتن مواد مغذی، دارای حجم زیادی از آنتی باکتریال ها برای از بین بردن کاتی باکتریوم هستند. کاتی باکتریوم عاملی است که باعث جوش صورت می شود. افزون بر این موارد داشتن ترکیبات اضافی همچون مواد ‌آبرسان و البته لایه بردار، عامل دیگری است که می تواند تاثیر گذاری کرم ضد جوش را بیشتر نماید.

درمان جوش زیر پوستی به کمک کرم ضد جوش

در اینجا به چند نمونه از مراقبت‌های پوستی در جهت بهبود جوش‌ها اشاره می‌کنیم:

خودداری از فشار دادن و دستکاری کردن جوش‌های زیر پوستی

هرگز نباید جوش زیر پوستی را فشار دهید یا بیرون بیاورید زیرا این جوش‌ها در نزدیکی سطح پوست نیستند و در نتیجه تلاش برای بیرون آوردن و تخلیه جوش‌ها موجب التهاب بیشتر شده و نواحی دیگر را نیز درگیر می‌نماید.

استفاده از کمپرس آب گرم:

کمپرس آب گرم به بهبود جوش‌های زیر پوستی و کاهش درد ناشی از التهاب کمک می‌کند. برای این کار می‌توانید یک حوله تمیز را در آب گرم گذاشته و به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی جوش‌ها قرار دهید تا آلودگی و چرک داخل جوش‌ها آزاد شده و سریعتر بهبود یابند. این کار را می‌توانید 3 یا 4 بار در روز انجام دهید.

استفاده از چسب‌های پاک کننده و بهبود دهنده جوش‌های زیر پوستی:

برچسب‌های جوش برای از بین بردن باکتری‌های مولّد جوش‌های زیرپوستی بسیار مفید هستند؛ آنها را مستقیماً بر روی جوش‌ها قرار دهید. این برچسب‌ها حاوی ماده‌ای ضد آکنه به نام اسید سالیسیلیک هستند که با جذب سبوم اضافی و از بین بردن باکتری‌ها و آلودگی موجب کاهش التهاب شده و به بهبود جوش‌های زیر پوستی کمک می‌کنند. شما می‌توانید این برچسب‌ها را از داروخانه تهیه کرده و تا زمان برطرف شدن کامل جوش‌ها از آن‌ها استفاده کنید. مدت زمانی که یک فرد می‌تواند از برچسب جوش استفاده کند متفاوت است اما حداقل هر 24 ساعت یک بار برچسب‌ها را عوض کنید.

استفاده از آنتی بیوتیک‌های موضعی:

 یکی از دیگر از مراقبت‌های مفید برای بهبود جوش‌های زیر پوستی استفاده از آنتی بیوتیک‌های موضعی است که با از بین بردن باکتری‌های ایجاد کننده جوش، باعث کاهش التهاب می‌شوند. رایج ترین نوع این آنتی بیوتیک‌ها محلول کلیندامایسین و اریترومایسین هستند که به صورت ژل نیز وجود داشته و قابل استفاده می‌باشند و شما می‌توانید در صورت نداشتن حساسیت پوستی، دو بار در روز از آنها استفاده کنید. همچنین در کنار استفاده از این آنتی بیوتیک‌ها برای رسیدن به نتیجه بهتر، می‌توانید از دیگر محصولات ضد آکنه حاوی بنزوئیل پراکسید که موجب خشک شدن سریعتر جوش‌های زیر پوستی می‌شوند نیز استفاده کنید.

آیا در آوردن جوش زیرپوستی با دست کار درستی است؟

به طور کلی در‌آوردن و تخلیه جوش زیرپوستی با استفاده از دست، کار درستی نیست. وقتی یک جوش زیرپوستی را فشار می‌دهید ممکن است مقداری از چرک داخل آن را تخلیه کنید اما در واقع این فشار موجب تخریب دیواره‌ی منافذ در زیر سطح پوست شما شده و باعث می‌شود مواد آلوده داخل جوش که ترکیبی از باکتری‌ها و سلول‌های مرده پوست و سبوم هستند به عمق و لایه درم پوست گسترش پیدا کنند و موجب آسیب بیشتر و ایجاد التهاب و زخم در محل آکنه شوند.مهم ترین کار برای مقابله با بدتر شدن آن دستکاری نکردن آن ها است. این موضوع در مورد تمام جوش ها صدق می کند اما برای جوش های زیر پوستی باید گفت که دستکاری و ترکاندن آن ها باعث بدتر شدن و تشدید التهاب نیز می شود.

در نتیجه بهترین کار برای تخلیه جوش‌های زیرپوستی مراجعه به پزشک متخصص پوست یا زیبایی است که می‌توانند بدون آسیب به پوست این جوش‌ها از بین ببرند.

اگر دسترسی به پزشک ندارید، از ساده‌ترین کارهایی که برای از بین بردن این جوش‌ها پیشنهاد می‌شود استفاده از کمپرس گرم است. اگر در طول روز و حدود سه یا چهار بار کمپرس گرم را روی پوستتان به مدت ده دقیقه قرار دهید در ابتدا درد را تسکین می‌دهد و سپس چرک آن از پوست خارج و کم کم پوست ترمیم خواهد شد.

درمان جوش زیر پوستی به کمک کرم ضد جوش

بهترین ژل ضد جوش

به همراه داشتن یک ژل ضد جوش قوی و خوب برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند، یک ضرورت اساسی است. با داشتن این ژل نه تنها می‌توان جوش‌های ناخوانده را از بین برد؛ بلکه می‌توان مانع از ایجاد آکنه‌های جدید بر اثر پخش باکتری‌های مولد هم شد.
برای معرفی بهترین ژل ضد جوش، باید به این نکته توجه کنید که پوست شما چه جنسی دارد و جوش روی صورت شما به چه دلیلی ایجاد شده است.

به این ترتیب و با در نظر گرفتن این دو فاکتور مهم، انتخاب بهترین ژل ضد جوش، کار سختی نیست.
چون گاهی، ترشح سلول چربی در سطح پوست باعث بسته شدن منافذ می‌شود و شما با جوش سفت و سمجی سرو کار خواهید داشت که با نوع جوش به دلیل استفاده از محصولات آرایشی کاملا متفاوت است. به همین دلیل بهترین ژل ضد جوش برای هر کسی و هر نوع جوشی با دیگری متفاوت است.

علت جوش زیر پوستی چیست؟

جوش‌های زیر پوستی از ترکیب چربی پوست با آلودگی‌ها و باکتری‌ها تشکیل می‌شوند و برخلاف انواع دیگر جوش، راهی به بیرون پوست ندارند. این زائده‌های دردناک بیشتر به دلیل کیست یا ندول ایجاد می‌شوند و ممکن است به رنگ سفید یا قرمز باشند.

برخی از دلایل شایع بروز جوش زیر پوستی عبارتند از:

    استرس
    ژنتیک
    ماسک زدن
    آرایش مداوم
    تغییرات هورمونی
    مصرف پودر کلاژن‌ساز
    تجمع باکتری، چربی و پوست‌های مرده
    ابتلا به بیماری‌های خاص یا مصرف برخی داروها

استفاده از بهترین شوینده برای جوش زیر پوستی

شستشوی پوست با استفاده از شوینده صورت مناسب، باعث از بین رفتن باکتری‌ها و متعادل سازی چربی پوست شده و از این طریق به درمان جوش زیر پوستی کمک می‌کند. می‌توان گفت بهترین شوینده برای جوش زیر پوستی محصولی است که حاوی سالیسیلک اسید باشد.

این ماده باعث حذف سلول‌های مرده پوست، باز شدن منافذ و کاهش التهاب پوست می‌شود و با استفاده مرتب از محصولات حاوی آن، به تدریج جوش‌های زیرپوستی بهبود می‌یابند.

کرم ضد جوش و ژل ضد جوش و صابون ضد جوش مانند کرم دور چشم، محصولاتی هستند که جنبه درمانی دارند و گاهی توسط متخصصین پوست و به منظور درمان‌ های طولانی مدت تجویز می شوند و گاهی نیز برای مصارف اورژانسی در فروشگاه‌ های اینترنتی و داروخانه‌ ها توسط فرد خریداری می‌ شوند. کافیست تنها یک بار با جوشی قرمز و ملتهب بر صورت خود برخورد کرده باشید تا بدانید این نقاط زشت و دردناک تا چه اندازه ناخوشایند هستند.

برچسب ها

صابون ضد جوش درمان جوش صورت ژل ضد جوش کرم ضد جوش جوش زیر پوستی درمان جوش زیر پوستی



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها