در مورد علت جوش چانه و درمان خانگی آن بیشتر بدانید

بدون دیدگاه

در مورد علت جوش چانه و درمان خانگی آن بیشتر بدانید : مشاهده جوش در نواحی مختلف صورت احساس ناخوشایندی به افراد می‌دهد و زیبایی چهره آن‌ها را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار خواهد داد. اغلب جوش‌هایی که در ناحیه چانه و گلو می‌رویند به دلیل افزایش میزان چربی پوست و نوسانات هورمونی به وجود می‌آیند. با لمس این جوش‌ها احساس درد می‌کنید و التهاب و تورم آن‌ها برای شما آزار دهنده خواهد بود.

به طور کلی زیبایی چهره و توجه به سلامت آن، اعتماد به نفس را در افراد و خصوصا خانم‌ها افزایش می‌دهد؛ به همین دلیل است که بروز مداوم جوش‌ها بر روی صورت باعث ایجاد حس دلسردی شده و افراد به دنبال راه‌های مختلف برای درمان جوش‌ها و آکنه‌های پوستی خود می‌گردند.

جوش چانه نشانه چیست؟

جوش‌هایی که در ناحیه چانه و گلو می رویند با سایر جوش‌هایی که در نواحی مختلف صورت مانند گونه‌ها، پیشانی، دور لب‌ها و … آشکار می‌شوند، تفاوتی ندارند. نقطه تمایز جوش‌هایی که در بخش‌های مختلف صورت ایجاد می‌شوند، علت و منشا ایجاد این جوش‌ها هستند. به طور معمول افراد با ورود به دوران بلوغ و آغاز سن ۱۴ تا ۱۵ سالگی متوجه وجود جوش‌هایی بر روی قسمت‌های مختلف صورت می‌شوند. صرف نظر از دلیل بروز جوش و آکنه این علائم ممکن است تا سن ۴۰ تا ۵۰ سالگی نیز بر روی چهره دیده شوند، اما باید توجه داشت که به وجود آمدن آکنه‌های سطح پوست بسته به ناحیه‌ای که در آن ایجاد شده‌اند، دارای علت‌های مختلف هستند. از جمله معمول‌ترین انواع جوش، آکنه‌هایی هستند که در قسمت فک و چانه نمایان می‌شوند.

enlightenedماسک رفع جوش و جای جوش

دلایل اصلی ایجاد جوش بر روی چانه و گلو چیست؟

نوسانات هورمونی اصلی‌‌ترین دلیل بروز جوش و آکنه بر روی چانه و گلو شناخته می‌شوند. آندروژن‌ها هورمون‌هایی هستند که منافذ پوستی را برای تولید سبوم تحریک می‌کنند و به این ترتیب ایجاد جوش در نواحی مختلف صورت در نتیجه عدم تنفس مناسب پوستی از بدیهی‌ترین علائم محسوب می‌شود. ترشح آندروژن‌ها به عنوان پیش ساز هورمون‌های جنسی خصوصا در دوران نوجوانی و بلوغ به بیشترین سطح می‌رسد.

دختران و زنان نیز علاوه بر تاثیر پذیری از شرایط بلوغ، در دوره قاعدگی، بارداری و یائسگی دچار نوسانات هورمونی و اختلال در سطح ترشح آندروژن‌ها می‌شوند. از این رو بروز جوش‌های ناحیه چانه در نوجوانان و زنان معمول‌تر است. برای اینکه بتوانید به روشی سریع و آسان از شر جوش‌های آزاردهنده چانه رهایی‌ یابید، لازم است ضمن شناخت انواع جوش، از دلیل بروز آن‌ها نیز آگاه باشید. شناخت دلایل ایجاد آکنه به شما برای انتخاب راهکار درمانی مناسب کمک می‌کند.

آیا تمام برآمدگی‌های چانه یا دور لب‌ها، آکنه هستند؟

همه برآمدگی‌های ملتهبی که بر روی چانه، دور لب‌ها و گلو خود مشاهده می‌کنید آکنه نیستند. گاهی برجستگی‌های کوچک و ملتهب که ناحیه چانه و گردن را درگیر می‌کنند نشانه ابتلا به روزاسه هستند که از جمله عارضه‌های پوستی متداول است. این معضل پوستی التهاب و قرمزی شدید پوست را به دنبال دارد و ظاهر ناخوشایندی در سطح پوست ایجاد می‌کند. افرادی که به روزاسه مبتلا می‌شوند برجستگی‌های ملتهب و چرکین را در بخش چانه مشاهده می‌کنند، اما نباید آن‌ها را با جوش‌ها و آکنه‌های معمول اشتباه گرفت. مو‌های زائد زیر پوستی نیز در برخی موارد به شکل برآمدگی‌های کوچک آشکار می‌شوند و ممکن است با جوش و آکنه اشتباه گرفته شوند.

اگر از تیغ برای اصلاح پوست استفاده کنید بیشتر متوجه بروز مو‌های جوش مانند خواهید شد. این علائم خصوصا در آقایان که به طور مدوام از تیغ برای اصلاح صورت استفاده می‌کنند مشاهده می‌شود. با این وجود در خانم‌ها نیز تجربه نوسانات هورمونی و اختلال در ترشح هورمون‌ها به ازدیاد مو‌های زائد و افزایش حجم تار‌های مو در ناحیه چانه و گلو منجر می‌شود. وقتی تار‌های مو به جای خارج شدن از بخش بیرونی فولیکول به سمت درون پوست رشد می‌کنند، مو‌های زیر پوستی ایجاد می‌شوند. رشد برعکس ساقه‌های مو، انباشت چربی اضافی و چرک را به دنبال دارد و موجب ایجاد التهابات پوستی می‌شود. با این وجود نباید التهاب و تورم ناشی از رشد نامناسب این مو‌ها را با آکنه و جوش اشتباه گرفت.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها