طرز استفاده از اسکراب بدن

بدون دیدگاه

طرز استفاده از اسکراب بدن : اسکراب هم مانند دیگر ترکیبات لایه بردار باید به درستی استفاده شود. فراموش نکنید که به هیچ عنوان اسکراب بدن را برای صورت استفاده نکنید. ترکیبات لایه بردار موجود در اسکراب بدن ، برای پوست لطیف صورت بسیار خشن و قوی هستند و موجب آسیب رساندن به پوست می شوند. به همین ترتیب استفاده از اسکراب های صورت هم برای بدن مفید نیست، به این دلیل که سایندگی ذرات موجود در آن برای لایه برداری پوست بدن کافی نمی باشد.

اسکراب بدن چیست؟

برای این که بتوانیم تعریفی درست از اسکراب بدن ارائه دهیم، در ابتدا باید گریزی به بحث واژه‌شناسی آن داشته باشیم. به طور کلی در زبان انگلیسی از Scrub به عنوان تمیزکاری، خراش دادن، مالش دادن، مالیدن، تمیز کردن، خراشیدن، لیف زدن، زدودن، جرم‌گیری کردن، ساییدن و واژگانی از این قبیل یاد می‌شود.

واژه انگلیسی Scrub در دنیای تخصصی پوست و مو و جوان‌سازی، معنای مشخص‌تری به خود می‌گیرد و به معنای عملیاتی است که طی آن، بافت پوست انسان از سلول‌های مرده و از بین رفته پاک می‌شود و فرصت نفس کشیدن دوباره و زندگی راحت برای سلول‌های جدید را فراهم می‌کند

طرز استفاده از اسکراب بدن

بهترین زمان استفاده از اسکراب بدن

متخصصان زیبایی توصیه می کنند از اسکراب بدن، بعد از دوش آب گرم و حمام استفاده کنید چون پوست بخار داده شده، حساس تر است و بسیار راحت تر تمیز می شود. اگر از سونا استفاده می کنید هم بهتر است اسکراب را بعد از بیرون آمدن از سونا روی پوست قرار دهید.

بهترین زمان برای استفاده از اسکراب بدن، عصر است چون سلول های پوستی در شب سریعتر تقسیم می شوند. این بدان معناست که اپیدرم آزاد شده از سلول های مرده با سرعت بیشتری تجدید می شود. پس از اتمام پاکسازی باید از مرطوب کننده استفاده کنید به خصوص اگر از محصولات حاوی نمک استفاده می نمایید.

مراحل استفاده از اسکراب بدن

قبل از استفاده از اسکراب بدن، پوست باید کاملا تمیز باشد و بخار داده شود تا منافذ آن باز شود. به این ترتیب ذرات مرده پوست با سهولت و کارایی بیشتری از بین می روند.

اسکراب را به مقدار زیاد بر روی بدن قرار دهید و به آرامی و با حرکت دورانی به مدت 5 تا 6 دقیقه ماساژ دهید.

پوست را کاملاً با آب بشویید و از مرطوب کننده ای با بافت سبک و غیر چرب استفاده کنید.

انتخاب اسکراب بدن براساس نوع پوست :

بیشتر اسکراب های بدن (به استثنای موارد نادر) درجه بندی بخصوصی بر اساس نوع پوست ندارند بنابراین باید اسکراب مورد نظر خود را براساس ترکیبات و اجزاء تشکیل دهنده آن انتخاب کنید.

اسکراب مناسب پوست ظریف، آسیب پذیر، مستعد تحریک و التهاب

 برای این نوع پوست ها بهتر است از اسکراب های حاوی ذرات ساینده مصنوعی استفاده کنید. (هم اسکراب گیاهی داریم هم ذرات مصنوعی)

اسکراب بدن مناسب پوست چرب

 این نوع پوست نیاز به پاکسازی جدی دارد بنابراین بهتر است از اسکراب های حاوی ذرات ساینده ی طبیعی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که اگر پوست، تحریک یا آسیب دیده باشد، نباید از لایه بردارهای حاوی نمک استفاده کرد.

اسکراب بدن مناسب پوست خشک

 این نوع پوست به درمان دقیق نیاز دارد، بنابراین استفاده از لایه بردارهای کرمی یا ژلی با حداقل مقدار ذرات ساینده، مناسب ترین اسکراب برای آن است. بنابراین اسکراب ایده آل برای پوست چرب، اسکراب های مرطوب کننده و شکری می باشند.

اسکراب بدن پوست نرمال

 تقریبا تمام انواع اسکراب، برای پوست های نرمال قابل استفاده هستند. بنابراین براساس سلیقه ی خود به راحتی اسکراب مورد نظرتان را انتخاب کنید!

اسکراب بدن پوست نازک

 اگر پوست نازکی دارید که رگ های خونی در آن قابل مشاهده است، به هیچ وجه به اسکراب احتیاج ندارید. تنها گزینه مناسب برای این نوع پوست ها، لایه برداری التراسونیک (نه مکانیکی) است.

بنابراین تنها خرید اسکراب های گرانقیمت برای داشتن پوستی صاف و باطراوت کافی نیست. شما باید نوع اسکراب را بدرستی انتخاب کنید و نحوه ی صحیح استفاده از آن را یاد بگیرید. در غیر این صورت، به نتایج دلخواه خود نخواهید رسید

طرز استفاده از اسکراب بدن

برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوست، توصیه های زیر را دنبال کنید:

قبل از استفاده از اسکراب جدید، آن را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید تا از عدم وجود آلرژی به ترکیبات آن اطمینان حاصل نمایید.

اگر بعد از اسکراب کردن بدن، احساس سوزش و درد، التهاب و قرمزی می کنید که با استفاده از مرطوب کننده تسکین پیدا نمی کند، بلافاصله استفاده از این اسکراب را متوقف کنید.

اگر پوست دارای ترک یا بریدگی است از اسکراب استفاده نکنید. چون علاوه بر درد و ناراحتی، احتمال عفونت هم وجود دارد.

اگر بثورات پوستی زیادی دارید، برای استفاده از اسکراب از یک متخصص کمک بخواهید.

چه موقع و چند بار در روز از اسکراب بدن استفاده کنیم؟

اکثر افراد استفاده از اسکراب را بهترین راه پاکسازی پوست می دانند. باید بدانید که اسکراب واقعاً قادر است پوست را تمیز کند و آن را کاملاً نرم و لطیف کند. به همین دلیل است که برخی افراد به اشتباه تصور می کنند که استفاده روزانه از اسکراب، پوست را کاملا تمیز و صاف می کند!

این یک ایده ی کاملا غلط است. در استفاده از اسکراب صورت و بدن زیاده روی نکنید. بهتر است بجای زیاده روی کردن و آسیب رساندن به پوست، کمی صبور باشید و به تدریج به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید.

دفعات استفاده از اسکراب بدن

نوع پوست: افرادیکه پوست خشک دارند باید کمتر از افرادیکه پوست چرب دارند، از اسکراب استفاده کنند.

نوع اسکراب: اسکراب های قوی تر باید کمتر استفاده شوند.

فصل: به عنوان یک قاعده کلی، استفاده از اسکراب در فصل سرد مناسب نیست. پوست در این زمان از سال، از اثرات جوی شدیدی رنج می برد. در فصل گرما می توان بیشتر از اسکراب استفاده کرد اما اگر زیاد در معرض آفتاب قرار می گیرید، بهتر است از استفاده از اسکراب خودداری کنید.

بنابراین اگر از اسکراب مناسب نوع پوست در دفعات مناسب استفاده کنید، پوست شما آسیب نخواهد دید

طرز استفاده از اسکراب بدن

اسکراب گیاهی بدن چیست و چه مزایایی برای پوست بدن دارد؟

اسکراب گیاهی لایه برداری است که حاوی مواد طبیعی برای پاکسازی ملایم و با کیفیت بدن می باشد و موجب از بین رفتن سلول های مرده اپیدرم پوست می شود. لوازم آرایشی خانگی فاقد مواد نگهدارنده، رنگ و سایر ترکیبات مضر می باشند. بعلاوه کاملا مقرون بصرفه هستند و در هر زمان در دسترس می باشند.

قیمت اسکراب گیاهی بدن بسیار کم است و فواید آن نیز بسیار بیشتر از محصولات شیمیایی است.

اسکراب گیاهی به دلیل ساختار و ترکیب شیمیایی خود می تواند باعث زیبایی و جوانی پوست بدن شود.

با استفاده منظم از اسکراب گیاهی می توانید به تدریج از شر همه معایب جزئی پوست خلاص شوید، سلولیت را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و علائم کشش پوست را از بین ببرید.

در طی این روش، مواد مغذی موجود در اسکراب گیاهی خاص مون وارد اپیدرم پوست می شوند. این ترکیبات، همراه با مونوساکاریدها پوست را صاف می کنند. اسید گلیکولیک، که به تولید کلاژن طبیعی کمک می کند، قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و از چین و چروک جلوگیری می کند.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها