میسلار واتر چیست؟

بدون دیدگاه

میسلار واتر، محصولی با منشا فرانسوی است که از کلمه mi-sell-ar گرفته شده است. قدمت نمونه اولیه این محصول، تقریبا به 100 سال پیش باز می‌گردد. زمانی که مردم شهر پاریس، می‌خواستند پوست خود را از شر آب ناسالم منطقه نجات دهند. آنها توانستند با کمک فناوری میسلی، محصولی ارگانیک و موثر برای پاکسازی پوستشان طراحی نمایند و آن را میسلار واتر نام گذاری کردند. اما طولی نکشید که این پاک کننده اعجاب انگیز، جایگاه خاصی در جامعه پیدا کرد و به فرمولاسیونی فرامرزی تبدیل شد.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر، نوعی محصول پاک کننده و مراقبت پوستی است که از آب تصفیه شده، ترکیبات مرطوب کننده و سورفکتانت‌های ملایم تشکیل شده است. مرطوب کننده‌های به کار رفته در ساختمان این محصول، به آبرسانی و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند. از طرفی ترکیبات سورفکتانت، با نفوذ به عمق لایه‌های پوستی، عمل پاکسازی را انجام می‌دهند. به همین خاطر است که معمولا میسلار واترها را محصولاتی چند منظوره  به عنوان پاک کننده آرایش، پاکسازی کننده پوست و مرطوب کننده تلقی می‌کنند.

با نحوه عملکرد میسلار واترها آشنا شوید

عوامل پاک کننده‌ای که در مواد شوینده به کار می‌روند، سورفکتانت نامیده می‌شوند. این ترکیبات، از دو جز آب دوست و آبگریز تشکیل شده‌اند. به این معنی که سر آب دوست، مواد محلول در آب را در خود حل می‌کنند و سر آبگریز، مواد محلول در چربی را از بین می‌برند.

این سورفکتانت‌ها در پاک کننده‌های معمولی، به صورت آزادانه در محلول شناورند. اما در فرمولاسیون میسلار واترها، عواملی به نام میسل، اجزای سورفکتانت را مانند خوشه به هم متصل می‌کنند.

این اتصال، غلظت پاک کننده را افزایش می‌دهد و بهره‌وری و عملکرد موثر آن را نیز تقویت می‌نماید. میسل در مدت زمان کوتاهی، مواد چسبنده آرایشی، چربی و سبوم اضافی و آلاینده‌ها را به ساختار خود جذب می‌کند و از این طریق، باعث پاکسازی عمیق پوست می‌شود.

میسلار واتر چیست

فواید میسلار واتر 

میسلار واترها، ماهیت تکاملی یکسانی دارند و در طراحی فرمولاسیون همه آنها، از فناوری میسلی استفاده شده است. اما این محصول، با توجه به دیگر اجزای سازنده خود، می‌تواند خواص گسترده‌ای در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

از جمله فواید میسلار واتر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پاکسازی عمقی پوست صورت

پاکسازی ذرات باقی مانده لوازم آرایشی و ضد آفتاب‌ها، معمولا کار راحتی نیست. حتی در بیشتر موارد بعد از چند بار شستشو، هنوز مقداری از ذرات کرم پودر و محصولات آرایشی چشم روی پوستتان باقی می‌ماند. این امر، معمولا زمینه مشکلاتی از قبیل مسدودیت منافذ، ایجاد لک و آکنه‌های پوستی را فراهم می‌نماید.

اما میسلار واترها، به راحتی این مشکل را حل می‌کنند. ذرات میسلی، به عمق لایه‌های پوستی نفوذ می‌کنند و آلودگی‌ها را در ساختار خود حل می‌نمایند. آنها به راحتی، مقاوم‌ترین ذرات باقی مانده آرایشی و آلودگی‌های محیطی را از بین می‌برند.

آبرسانی پوست

میسلار واترها، اغلب با مواد آبرسان و مرطوب کننده مانند گلیسیرین و هیالورونیک اسید فرموله می‌شوند. هیالورونیک، به عمق منافذ و لایه‌های پوستی نفوذ می‌کند و آب مورد نیاز سلول‌ها را فراهم می‌نماید. به علاوه، با تامین آب میان بافتی، به حجیم شدن پوست کمک می‌کند و در از بین بردن خطوط ریز موثر است.

گلیسیرین به کار رفته در ساختار میسلارها، یکی از قدرتمندترین مرطوب کننده‌های ارگانیک است. این ماده، رطوبت را از عمق پوست و هوای اطراف، به لایه‌های بیرونی پوست منتقل می‌نماید. عملکرد مرطوب کنندگی گلیسیرین، در ترمیم سد دفاعی و لیپیدی پوست موثر است. همچنین، از پوست در برابر عوامل محیطی و حمله میکرو ارگانیسم‌ها محافظت می‌نماید.

میسلار واتر چیست

حفظ چربی طبیعی پوست

بسیاری از پاک کننده‌هایی که روزانه مصرف می‌کنیم، ترکیبی از سورفکتانت‌های بسیار قدرتمند را در خود جای داده‌اند. این محصولات، اغلب خشن هستند و مقدار زیادی از چربی طبیعی پوست را از بین می‌برند .به همین خاطر است که بعد از شستشوی پوست صورتتان، با مشکلاتی از قبیل خشکی، پوسته پوسته شدن و کشیدگی پوست مواجه می‌شوید.

اما میسلار واترها، قدرت پاک کنندگی بسیاری ملایم‌تری دارند. وجود فناوری میسلی در این محصول، مانع از حذف کامل چربی طبیعی پوست می‌شود.

سازگاری با انواع پوست

فرمولاسیون ملایم میسلار واتر، می‌تواند با انواع پوست، به خصوص پوست‌های حساس سازگار باشد. با توجه به نتایج مطالعه علمی که در سال 2020 انجام شد، میسلار واتر حتی برای افراد مبتلا به بیماری‌ پوستی روزاسه نیز مفید است. البته، این اصل تا زمانی صادق است که فرمولاسیون محصول مورد نظر شما، فاقد مواد تحریک کننده مانند، عطر، الکل و روغن‌های ضروری باشد.

نحوه استفاده از میسلار واتر

استفاده از میسلار واتر، کار بسیار راحتی است. کافی است قبل از شروع روتین همیشگی شستشوی صورتتان، به سراغ میسلارواتر بروید. 
پد پنبه‌ای تمیزی را انتخاب کنید و بطری میسلار را یکی دوبار تکان دهید.
حالا مقدار کافی از مایع میسلار را روی پد بریزید تا جایی که پد کاملا خیس شود.
در ادامه، پد را با حرکات ملایم و دورانی روی پوستتان حرکت دهید.
بهتر است کار پاک کردن آرایش را، از نقطه مشخصی شروع نمایید. برای مثال، ابتدا آرایش چشم‌ها را تمیز کنید و در ادامه به سراغ لب و دیگر اعضای صورت بروید. رعایت این نکته، از انتقال آلودگی در سطح پوست صورتتان جلوگیری می‌کند.
کار پاکسازی را تا زمانی ادامه دهید که اثری از آلودگی روی پد پنبه‌ای باقی نماند.
در آخر، می‌توانید به سراغ دیگر مراحل پاکسازی بروید و صورتتان را بشویید.

تفاوت تونر و میسلار واتر

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، میسلار واتر ترکیبی از میسل، سورفکتانت و مواد مرطوب کننده است. این محصول، ماهیتی مابین مواد شوینده و پاک کننده دارد. البته که هدف اصلی میسلار واترها، پاکسازی مواد آرایشی و آلودگی‌های پوستی است.
اما ترکیبات جانبی این محصول، خواصی از جمله آبرسانی، مرطوب کنندگی و ... نیز به آن بخشیده‌اند.

در مقابل، تونرها در فرمولاسیون اولیه خود با خاصیت متمرکز پاک کنندگی به بازار عرضه می‌شدند. اما نکته قابل توجهی که درباره تونرها وجود دارد، تغییر چشمگیر فرمولاسیون آنها نسبت به سال‌های گذشته است.

امروزه، تونرها پاک کننده‌هایی با خواص اختصاصی هستند که از پرطرفدارترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تونر آبرسان

2. تونر ضد آکنه

3. تونر مرطوب کننده

4. تونر ضد جوش

5. تونر ضد پیری

تونرها در کنار این مزایای اختصاصی، بقایای سرسخت و به جا مانده مواد آرایشی و آلودگی را نیز از بین می‌برند. به عبارت دیگر، تونرها غول آخر مرحله پاکسازی پوست صورت شناخته می‌شوند.

توجه داشته باشید که استفاده همزمان میسلار واتر و تونرها هیچ مشکلی ندارد؛ چرا که در عین شباهت، اهداف اختصاصی و مرحله کاربرد این دو محصول با هم متفاوت است.

میسلار ها، نخستین مرحله پاکسازی پوست و تونرها آخرین گام را به خود اختصاص می‌دهند.

میسلار واتر چیست

تفاوت میسلار واتر و شیر پاک کن

میسلار واتر و شیر پاک کن، هر دو محصولات پاک کننده پوست هستند.  تفاوت میسلار واتر و شیر پاک کن در فرمولاسیون و قدرت پاک کنندگی آنها است. در یک کلام، اگر به دنبال محصولی با اثر پاک کنندگی عمیق‌تر هستید، میسلار واترها گزینه بهتری هستند.
حال آنکه، شیر پاک کن‌ها بعد از پاکسازی نیاز به شستشوی دوباره و آبکشی دارند. اما فرمولاسیون میسلارها، اغلب نیاز به آبکشی مجدد ندارند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها